Пам’ятка класного керівника
Чого ні в
якому разі не можна робити на батьківських зборах:
ü
не можна, порівнюючи дітей, хвалити одних і лаяти інших;
ü
не можна дорікати батькам;
ü
не можна обіцяти батькам більше, ніж можна реально
зробити для дітей;
ü
не можна видавати якісь «психологічні» судження, що
стосуються дитини; давати випадкові рекомендації;
ü
не можна до з’ясування ставлення батьків до класного
керівника (люблять, визнають, поважають, цінують, байдужі, терплять) висловлювати
батькам якісь педагогічні сентенції;
ü
не можна вимагати від батьків грошей, допомоги, участі
без з’ясування ставлення батьків до школи, класу, без виявлення можливих
батьківських ініціатив;
ü
не можна зачитувати і коментувати оцінки учнів;
ü
не можна вимагати від батьків, щоб вони на догоду школі
чи класному керівникові раптом змінили культурний уклад сім’ї;
ü
не можна нав’язувати батькам план роботи класу, заходів,
екскурсій, походів;
ü
не можна наполягати на тому, щоб класний ого особистого
прохання робити це незаконно і неетично;
ü
не можна вимагати обов’язкового приходу батьккерівник
відвідував учня, оскільки без запрошення батьків, без взаємної симпатії, їхньів
на збори;
ü
не можна насильно призначати батьків до органів
батьківського самоврядування;
ü
ні в якому разі не можна на батьківських зборах (або в
приватних розмовах) повідомляти будь-яку інформацію, що стосується тієї чи
іншої сім’ї або тих чи інших дітей – як присутніх, так і відсутніх на зборах;
ü
не можна розпочинати будь-які збори без повідомлення про
виконання рішень, пропозицій і вимог попередніх зборів;
ü
не можна виявляти своє поважне ставлення до одних батьків
і байдуже ставитися до інших;
ü
не можна затягувати батьківські збори більше ніж на
півгодини, точніше, вони мають тривати рівно стільки, скільки потрібно, але
так, щоб батькам збори здалися важливими, запам’яталися, захотілося прийти
наступного разу;
ü
не можна протягом зборів говорити тільки одному класному
керівнику;
ü
не можна запрошувати на батьківські збори
вчителів-предметників для скандального з’ясування відносин, оскільки, якщо
вчитель поводиться негідно або не влаштовує батьків, то це справа не зборів, а
адміністрації школи;
ü
не можна перетворювати збори на скандал, перепалку,
конфлікт. Якщо поведінка когось із батьків виходить поза межі прийнятих у
суспільстві культурних норм (прийшов п’яний, ображає учасників тощо), збори
мають бути закінчені і вже потім слід думати, яких заходів треба вжити для
недопущення такого надалі;
ü
не можна класному керівникові здобувати авторитет за
рахунок інших педагогів або адміністрації школи, поширюючи відомості, що
порочать їх, не можна натякати на свою бідність і безвихідь, не можна
скаржитися на шкільні порядки;
ü
не можна ухвалювати значущі для всіх рішення активом або
випадковою меншістю, не з’ясувавши письмово чи усно думки решти батьків;
ü
не можна на зборах і в приватній розмові доносити про
вчинки їхніх дітей, не знаючи передісторії подій і не підозрюючи про можливі
наслідки їхніх повідомлень (це може стати причиною побиття, запеклих сварок,
образ і, з часом, у міру накопичення переживань, може призвести до дитячого
суїциду);
ü
не можна давати батькам пропозиції та поради культурного
і педагогічного плану, які не відповідають реальному характеру життя самого
класного керівника (пропонує не палити, не марнувати час біля телевізора,
допомагати по господарству, читати класичну літературу, слухати серйозну
музику, любити і знати поезію, відвідувати театр, не влаштовувати вдома
постійних алкогольних вечірок, тоді як сам учитель не дотримується цих правил);
ü
не перетворювати батьківські збори на формальний акт зачитування правил, інструкцій, наказів.
На
батьківських зборах можна:
ü
спільно з батьківським активом влаштовувати чаювання;
ü
частину батьківських зборів проводити спільно з дітьми;
ü
ділити батьківські збори на офіційну та креативну
частини, де кожен може показати свої таланти й уміння (танці, співи, читання
віршів, проведення конкурсів, сімейних ігор);
ü
зовнішній вигляд і поведінка класного керівника повинні
підкреслювати урочистий і піднесений характер зборів;
ü
на перших же зборах у перший же рік роботи слід обрати
постійних членів батьківського активу;
ü
проводити батьківські збори спочатку у формі
індивідуальних співбесід із членами сім’ї, потім у формі невеликої пленарної
частини (це можуть робити тільки авторитетні й улюблені класні керівники, яким
справді є що сказати);
ü
дати можливість кожному з батьків у письмовій або усній
формі викласти свою позицію з різних питань життя класу;
ü
всі види планів і програм складаються тільки й
обов’язково за допомогою батьків і в певних випадках – дітей;
ü
якщо нема про що говорити, якщо класний керівник не
готовий до проведення зборів як важливого організаційного, координаційного та
виховного дійства, то краще швидко вирішити організаційні питання і відпусти и
батьків;
ü
на зборах доречно заслухати розповіді успішних батьків
про традиції їхніх сімей (важливо з числа батьків і родичів знаходити тих
фахівців, які могли б ділитися спеціальними знаннями);
ü
класний керівник обов’язково вибудовує систему управління
успіхом, повідомляючи батьків про чудові маленькі досягнення дітей, про їхні
успіхи, бажання, настрої, здобутки та очікування;
ü
класний керівник має час від часу читати батькам лекції з
важливих питань педагогіки та психології, або, якщо він цього не може, зачитувати
цікаві факти та ідеї з періодики з цих же проблем;
ü
важливо проводити батьківські збори у формі пошуку
вирішення конфліктних, проблемних ситуацій, пропонуючи батькам назвати ці
ситуації, взяти їх із книг або вигадати самим.
20. Засідання методоб’єднання класоводів та класних керівників з питань профілактики правопорушень та роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги
Робота з учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги
1. Виявлення учнів, що потребують підвищеної
педагогічної уваги (девіантна поведінка, опір виховним діям) та складання
розгорнутих списків учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги, а
також поновлення списків неблагополучних
сімей.
2. Обстеження житлово-побутових умов
неблагополучних сімей та дітей девіантної поведінки, складання актів.
3. Ведення систематичного обліку роботи з дітьми, які потребують
підвищеної педагогічної уваги.
4. Вивчення рівня розвитку класного колективу,
стану успішності та дисципліни.
5. Вивчення з дітьми прав дитини
("Конвенція ООН про права дитини”, Укази Президента, програми "Діти
України”) та відповідальності неповнолітніх за скоєні правопорушення.
6. Вивчення взаємовідносин учнів
у колективі, в мікро колективі, між групові зв’язки.
7. Вивчення морально-психологічного клімату в
класі.
8. Вивчення індивідуальних психологічних
якостей учнів, що потребують підвищеної педагогічної уваги (тестування,
анкетування).
9. Виявлення причин, що привели до девіантної
поведінки (індивідуальні бесіди. анкетування).
10. Вивчення
ступеня дотримання вчителями педагогічного такту в спілкуванні з учнями,
дотримання педагогічної принциповості в оцінюванні знань, умінь і навичок
учнів.
11. Складання
психолого-педагогічної характеристики учнів, які потребують підвищеної
педагогічної уваги.
12. Години
спілкування з учнями "Морально-психологічний клімат у класі та шляхи його
оздоровлення”, "Наші взаємини та їх вплив на успішність і поведінку
учнів”.
13. Засідання профілактичної комісії.
14. Залучення дітей, що потребують підвищеної педагогічної
уваги до занять у гуртках і секціях, до суспільно-корисної праці.
15. Здійснення
позакласної роботи (диспути, вікторини, літературні і тематичні вечори,
дискусії) спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей та рис загальнолюдської моралі.
16. Проведення
індивідуальної роботи з учнями, які потребують підвищеної педагогічної уваги, з
їх батьками.
17. Організація і
проведення індивідуальної роботи (додаткові заняття та допомога (учнівська і
вчительська) з невстигаючими дітьми.
18. Проведення в
класах бесід та лекцій робітниками
правоохоронних органів.
19. Проведення
батьківських лекторіїв на теми, пов’язані з профілактикою правопорушень та
зміцненням дисципліни серед учнів, зустрічей з робітниками прокуратури,
наркологічного центру.
20. Засідання методоб’єднання класоводів та класних керівників з питань профілактики правопорушень та роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги
Комментариев нет:
Отправить комментарий