Внеклассные мероприятия


Пам’ятка класного керівника

Чого ні в якому разі не можна робити на батьківських зборах:


ü      не можна необґрунтовано захвалювати дітей;
ü      не можна, порівнюючи дітей, хвалити одних і лаяти інших;
ü      не можна дорікати батькам;
ü      не можна обіцяти батькам більше, ніж можна реально зробити для дітей;
ü      не можна видавати якісь «психологічні» судження, що стосуються дитини; давати випадкові рекомендації;
ü      не можна до з’ясування ставлення батьків до класного керівника (люблять, визнають, поважають, цінують, байдужі, терплять) висловлювати батькам якісь педагогічні сентенції;
ü      не можна вимагати від батьків грошей, допомоги, участі без з’ясування ставлення батьків до школи, класу, без виявлення можливих батьківських ініціатив;
ü      не можна зачитувати і коментувати оцінки учнів;
ü      не можна вимагати від батьків, щоб вони на догоду школі чи класному керівникові раптом змінили культурний уклад сімї;
ü      не можна нав’язувати батькам план роботи класу, заходів, екскурсій, походів;
ü      не можна наполягати на тому, щоб класний ого особистого прохання робити це незаконно і неетично;
ü      не можна вимагати обов’язкового приходу батьккерівник відвідував учня, оскільки без запрошення батьків, без взаємної симпатії, їхньів на збори;
ü      не можна насильно призначати батьків до органів батьківського самоврядування;
ü      ні в якому разі не можна на батьківських зборах (або в приватних розмовах) повідомляти будь-яку інформацію, що стосується тієї чи іншої сім’ї або тих чи інших дітей – як присутніх, так і відсутніх на зборах;
ü      не можна розпочинати будь-які збори без повідомлення про виконання рішень, пропозицій і вимог попередніх зборів;
ü      не можна виявляти своє поважне ставлення до одних батьків і байдуже ставитися до інших;
ü      не можна затягувати батьківські збори більше ніж на півгодини, точніше, вони мають тривати рівно стільки, скільки потрібно, але так, щоб батькам збори здалися важливими, запам’яталися, захотілося прийти наступного разу;
ü      не можна протягом зборів говорити тільки одному класному керівнику;
ü      не можна запрошувати на батьківські збори вчителів-предметників для скандального з’ясування відносин, оскільки, якщо вчитель поводиться негідно або не влаштовує батьків, то це справа не зборів, а адміністрації школи;
ü      не можна перетворювати збори на скандал, перепалку, конфлікт. Якщо поведінка когось із батьків виходить поза межі прийнятих у суспільстві культурних норм (прийшов п’яний, ображає учасників тощо), збори мають бути закінчені і вже потім слід думати, яких заходів треба вжити для недопущення такого надалі;
ü      не можна класному керівникові здобувати авторитет за рахунок інших педагогів або адміністрації школи, поширюючи відомості, що порочать їх, не можна натякати на свою бідність і безвихідь, не можна скаржитися на шкільні порядки;
ü      не можна ухвалювати значущі для всіх рішення активом або випадковою меншістю, не з’ясувавши письмово чи усно думки решти батьків;
ü      не можна на зборах і в приватній розмові доносити про вчинки їхніх дітей, не знаючи передісторії подій і не підозрюючи про можливі наслідки їхніх повідомлень (це може стати причиною побиття, запеклих сварок, образ і, з часом, у міру накопичення переживань, може призвести до дитячого суїциду);
ü      не можна давати батькам пропозиції та поради культурного і педагогічного плану, які не відповідають реальному характеру життя самого класного керівника (пропонує не палити, не марнувати час біля телевізора, допомагати по господарству, читати класичну літературу, слухати серйозну музику, любити і знати поезію, відвідувати театр, не влаштовувати вдома постійних алкогольних вечірок, тоді як сам учитель не дотримується цих правил);
ü      не перетворювати батьківські збори на формальний  акт зачитування правил, інструкцій, наказів.

На батьківських зборах можна:

ü      спільно з батьківським активом влаштовувати чаювання;
ü      частину батьківських зборів проводити спільно з дітьми;
ü      ділити батьківські збори на офіційну та креативну частини, де кожен може показати свої таланти й уміння (танці, співи, читання віршів, проведення конкурсів, сімейних ігор);
ü      зовнішній вигляд і поведінка класного керівника повинні підкреслювати урочистий і піднесений характер зборів;
ü      на перших же зборах у перший же рік роботи слід обрати постійних членів батьківського активу;
ü      проводити батьківські збори спочатку у формі індивідуальних співбесід із членами сім’ї, потім у формі невеликої пленарної частини (це можуть робити тільки авторитетні й улюблені класні керівники, яким справді є що сказати);
ü      дати можливість кожному з батьків у письмовій або усній формі викласти свою позицію з різних питань життя класу;
ü      всі види планів і програм складаються тільки й обов’язково за допомогою батьків і в певних випадках – дітей;
ü      якщо нема про що говорити, якщо класний керівник не готовий до проведення зборів як важливого організаційного, координаційного та виховного дійства, то краще швидко вирішити організаційні питання і відпусти и батьків;
ü      на зборах доречно заслухати розповіді успішних батьків про традиції їхніх сімей (важливо з числа батьків і родичів знаходити тих фахівців, які могли б ділитися спеціальними знаннями);
ü      класний керівник обов’язково вибудовує систему управління успіхом, повідомляючи батьків про чудові маленькі досягнення дітей, про їхні успіхи, бажання, настрої, здобутки та очікування;
ü      класний керівник має час від часу читати батькам лекції з важливих питань педагогіки та психології, або, якщо він цього не може, зачитувати цікаві факти та ідеї з періодики з цих же проблем;

ü      важливо проводити батьківські збори у формі пошуку вирішення конфліктних, проблемних ситуацій, пропонуючи батькам назвати ці ситуації, взяти їх із книг або вигадати самим.






Робота з учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги

1.    Виявлення учнів, що потребують підвищеної педагогічної уваги (девіантна поведінка, опір виховним діям) та складання розгорнутих списків учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги, а також поновлення списків  неблагополучних сімей.

2.    Обстеження житлово-побутових умов неблагополучних сімей та дітей девіантної поведінки, складання актів.

3.    Ведення систематичного  обліку роботи з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

4.    Вивчення рівня розвитку класного колективу, стану успішності та дисципліни.

5.    Вивчення з дітьми прав дитини ("Конвенція ООН про права дитини”, Укази Президента, програми "Діти України”) та відповідальності неповнолітніх за скоєні правопорушення.

6.    Вивчення взаємовідносин  учнів  у колективі, в мікро колективі, між групові зв’язки.

7.    Вивчення морально-психологічного клімату в класі.

8.    Вивчення індивідуальних психологічних якостей учнів, що потребують підвищеної педагогічної уваги (тестування, анкетування).

9.    Виявлення причин, що привели до девіантної поведінки (індивідуальні бесіди. анкетування).

10. Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічного такту в спілкуванні з учнями, дотримання педагогічної принциповості в оцінюванні знань, умінь і навичок учнів.

11. Складання психолого-педагогічної характеристики учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

12. Години спілкування з учнями "Морально-психологічний клімат у класі та шляхи його оздоровлення”, "Наші взаємини та їх вплив на успішність і поведінку учнів”.

13. Засідання  профілактичної комісії.

14. Залучення  дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги до занять у гуртках і секціях, до суспільно-корисної праці.

15. Здійснення позакласної роботи (диспути, вікторини, літературні і тематичні вечори, дискусії) спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей  та рис загальнолюдської моралі.

16. Проведення індивідуальної роботи з учнями, які потребують підвищеної педагогічної уваги, з їх батьками.

17. Організація і проведення індивідуальної роботи (додаткові заняття та допомога (учнівська і вчительська) з невстигаючими дітьми.

18. Проведення в класах  бесід та лекцій робітниками правоохоронних органів.

19. Проведення батьківських лекторіїв на теми, пов’язані з профілактикою правопорушень та зміцненням дисципліни серед учнів, зустрічей з робітниками прокуратури, наркологічного центру.


20. Засідання методоб’єднання класоводів та класних керівників з питань профілактики правопорушень та роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги



Комментариев нет:

Отправить комментарий